Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

8 namirnica za bolji san

8 namirnica za bolji san

Ne samo da nas loše spavanje čini nervoznima i ostavlja bez snage. Nedostatak sna tjera nas da jedemo sve više i gore, izlažući nas riziku od pretilosti, srčanih bolesti, stresa i tjeskobnih problema. Evo nekoliko savjeta za bolji san:

  • Pokušajte meditirati prije spavanja
  • Vježbajte pola sata joge prije večere
  • Nemojte jesti dva sata prije spavanja
  • Zatvorite telefon, nemojte gledati televiziju i čitajte knjigu.
  • Pola sata prije spavanja popijte biljni čaj
  • Izbjegavajte kofein
  • Isprobajte neke vježbe disanja
  • Izbjegavajte prevelike količine hrane, alkohola i pušenje

Ponekad ti savjeti možda neće biti dovoljni. A to se često događa jer tijekom dana zadržavamo neke nezdrave prehrambene navike. Prehrana nam, kao i uvijek, može pomoći, a postoje i neke namirnice koje su posebno korisne za dobar san:

Zob: bogata kalcijem i magnezijem, koji nam pomažu opustiti se, također je izvor melatonina, hormona koji regulira san. Isprobajte naš novi slasni zob bez glutena za ukusnu i kremastu zobenu kašu!

Marelice: bogate su magnezijem i kalijem koji potiču opuštanje.

Banane: Poput marelica, pomažu vam opustiti se i izvor serotonina, hormona sreće.

Kivi: izvrstan je izvor antioksidansa i folata, dvije tvari koje u slučaju nedostatka mogu uzrokovati nesanicu.

Bademi: bogati su magnezijem, mineralom koji potiče opuštanje mišića.

Sirovi kakao: sadržaj serotonina potiče dobro raspoloženje. Jedite ga danju, a ne navečer!

Orasi: potiču proizvodnju melatonina koji regulira san.

Voda: dobro se hidratizirajte prije spavanja, i eventualno za opuštanje popijte vrući biljni čaj.