Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Žitarice za doručak smanjuju rizik od dijabetesa kod djece

Doručak je dobra navika iz mnogo razloga; jedan od razloga pokazala je studija provedena u Velikoj Britaniji, prema kojoj zdrav doručak može smanjiti rizik od razvoja dijabetesa tipa 2 kod djece.

Švedska studija presjeka iz 2007. također je pokazala da su cjelovite žitarice za doručak u obrnutoj korelaciji s rizikom od razvoja dijabetesa tipa 2. To znači da nas jedenje žitarica od cjelovitih žitarica za doručak može zaštititi od ove sve raširenije bolesti.

Dijabetes tipa 2 je najčešći oblik dijabetesa. Naziva se i dijabetesom neovisan o inzulinu jer injekcije inzulina nisu od vitalne važnosti za oboljelu osobu. Ova vrsta dijabetesa posebno pogađa odrasle osobe i uvelike ovisi o okolišnim čimbenicima.

Uzroci dijabetesa tipa 2 uvelike su posljedica načina života i prehrane. Prehrana bogata rafiniranim šećerima i zasićenim mastima te sjedilački način života predstavljaju ozbiljan rizik za razvoj ove bolesti. Nekoliko znanstvenih studija pokazalo je kako nas zdrava prehrana može zaštititi od dijabetesa tipa 2. Ali što bismo trebali jesti?

Istraživanje koje su 2014. godine proveli istraživači sa Sveučilišta St. George u Londonu i objavljeno u časopisu PLoS Medicine pokazalo je koliko je važna uravnotežena prehrana tijekom djetinjstva. Studija, provedena na više od 4000 djece u dobi od 9-10 godina, prvo je otkrila da ih preskakanje doručka izlaže 26% većem riziku od dijabetesa.

No razlike se vide i u vrsti doručka koji djeca konzumiraju kod kuće. Konzumiranje obilja vlakana za doručak smanjuje otpornost na inzulin i štiti od rizika od razvoja dijabetesa tipa 2.

 

Cjelovite žitarice za doručak, ali koje?

 

Heljda je pseudožitarica, poput kvinoje i amaranta, i zapravo je sjemenka, a ne zrno. Zahvaljujući ovoj osobini, i zato što nije povezana s pšenicom, heljda je bez glutena. Stoljećima korištena u Aziji na isti način kao i riža, heljda je također poznata po tome što je hipoalergena i posebno hranjiva.

Sadrži visok postotak složenih ugljikohidrata, onih koji se ne pretvaraju odmah u šećere, već se postupno asimiliraju. Bogat vlaknima i proteinima, njegov nutritivni profil obogaćen je vitaminima i dragocjenim mineralnim solima. Konkretno, heljda je od svih “žitarica” ​​najbogatija željezom.

Željezo je neophodno za proizvodnju hemoglobina i opskrbu energijom cijelog organizma. Prema nekim znanstvenim istraživanjima, heljda je u stanju sniziti šećer u krvi kod dijabetičara, zahvaljujući niskom glikemijskom indeksu.

Mljevena heljda je osnova naših zdravih mješavina za doručak Awakening bowl. To su instant mješavine koje se mogu pripremiti u samo jednoj minuti uz dodatak mlijeka/mliječne alternative. Zasitni su i ukusni i razveseljavaju vaše mališane do vremena ručka na najzdraviji mogući način: idealan izbor za doručak vašeg djeteta!