Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Zob: 3 studije koje dokazuju dobrobiti žitarice

zob_znanstvene_Studije_bez_glutena

Zob možda izgleda kao dosadna žitarica, ali zapravo dokazano je da ima brojne prednosti zbog kojih kao da dolazi s drugog planeta. Sigurno ste spremni saznati cijelu istinu?

Zob je jedna od najzdravijih žitarica na planeti. Važan izvor vitamina, minerala, vlakana i antioksidansa. Brojna  istraživanja pokazala su da zob ima brojne dobrobiti za naše zdravlje. Kada se koristi kao cjelovita žitarica, tj. u obliku nepatvorenih cjelovitih žitarica, igra važnu ulogu u zdravlju na nekoliko načina, uključujući smanjenje rizika od srčanih bolesti, nekih vrsta raka, dijabetesa i pretilosti. Iako se ove dobrobiti pripisuju vlaknima, zob također sadrži zdrave količine vitamina E, raznih vitamina B skupine, kalcija, magnezija i kalija, kao i mikrominerala poput selena, bakra, cinka, željeza i mangana. Osim toga, zob je poznata i po niskom glikemijskom indeksu. Istovremeno ne manje važna je činjenica da zob ne sadrži gluten. Budući da se velika većina proizvodnje i prerade zobi obavlja u tvornicama koje rade s glutenskim žitaricama, može se ¨zaraziti¨. Zbog toga prilikom nabavke zobi obavezno tražite certificiranu zob bez glutena. Provjerite studije i  više o našim proizvodima od zobi ovdje.

Neke od provedenih studija o dobrobiti zobi

  1. Beta-glukan i kolesterol

Zob sadrži veliki postotak beta-glukana, topivih vlakana. Ova vlakna se djelomično otapaju u vodi i stvaraju gustu otopinu u crijevima. Nekoliko je studija pokazalo da je ova vlakna u zobi značajno i učinkovito pomažu u smanjenju razine kolesterola.

  1. Dugovječnost i cjelovite žitarice

Dvije studije o prehrani poduprte od strane Sveučilište Harvard – Nurses’ health study  i Health professionals Follow–Up Study prikupile su podatke od gotovo tri milijuna pojedinaca. Analiza iz 2015. godine otkrila je da osobe koji konzumirali više žitarica dokazano imaju tendenciju dužeg životnog vijeka, bez obzira na druge prehrambene navike ili način života. Također važno je napomenuti da da dok se cjelovite žitarice poput zobi ili smeđe riže pokazuju učinkovitima u smanjenju rizika od razvoja kroničnih bolesti, rafinirane žitarice povećavaju isti rizik.

  1. Kontrola težine

Budući da je bogata topivim vlaknima, zob ima moć pomoći vam da se osjećate sitima brže od ostalih sastojaka. To vam može pomoći da smanjite porcije i postignete svoje ciljeve mršavljenja. Ovom studijom su analizirani učinci zobi u odnosu na apetit, zaključivši da zob povećava osjećaj sitosti i smanjuje želju za jelom u sljedeća 4 sata.